Речник на термините и често задавани въпроси

Как да организираме корпоративна електронна поща?

Много лесно можете да се сдобиете с надеждна корпоративна електронна поща. За да направите това ви е нужно:
  • Изберете свободно домейн име
  • Поръчайте уеб мейл или уеб сайт хостинг
  • Ще получите фактура за поръчаните услуги
  • Платете сумата по фактурата и се свържете с нас
  • След потвърждаване на плащането ние ще Ви предоставим пълна информация за достъп
Когато получите данни за достъп, можете чрез удобен контролен панел да създавате пощенски кутии с дадена парола и обем.

В допълнение, Вие ще бъдете в състояние в реално време да извършвате следните операции:
  • Създаване на пощенски кутии
  • Изтриване на пощенски кутии
  • Промяна на обема и паролите на пощенските кутии
  • Конфигуриране на автоматичен отговор
  • Конфигуриране на анти спам филтри
  • Конфигуриране на пренасочвания
  • Изтегляне на писма от пощенски кудии на друг сървър (ако другият сървър поддържа функцията)
Свържете се с нас, за да получите вашата корпоративна електронна поща днес!

Уеб Хостинг

Понятието "УЕБ ХОСТИНГ" произлиза от думата HOST в английския език и буквално преведено означава - домакин, стопанин, съдържател. На практика най-точно се представя като срочен абонамент за ресурсите на даден сървър, който има директна свързаност към Интернет. Казано с други думи, услугата "уеб хостинг" ви позволява:

Да разположите и управлявате Вашата интернет страница на отдалечен сървър с директна свързаност към Интернет.

Вашата страница да бъде достъпна 24 часа/365 дни в годината от всяко кътче на Мрежата.

Да имате собствен е-mail и множество пощенски кутии именовани с едно и също име на домейн* office@име_на_домейн.com

пример: ivan.ivanov@firma.com petur.petrov@firma.com и т.н.

Да използвате предоставено на сървъра пространство за съхранение на важна за Вас информация, с гарантирана 100% сигурност и защита, както и възможност за оторизиран достъп до нея по всяко време и от всеки компютър в Интернет.

Да станете част от прогресивното развитие на световната мрежа, да бъдете забелязани. Прочети още

Име на домейн

Терминът произхожда от английската дума "domain" (притежание, владение). На практика това е правото на притежание на определено име за определено време. Всяко име кореспондира с цифров IP адрес на точно определен компютър в Интернет. Имената на домейни са уникални и не могат да се повтарят. Чрез регистрацията на име на домейн и неговото отъждествяване с даден сайт и/или e-mail адрес, потребителят прави сайта и e-mail адреса достъпни и видими от всеки друг компютър, част от световната мрежа. Прочети още

Add-On домейн

Опцията "Add-On" домейн позволява на потребителя да разположи повече от един сайт с отделен TLD домейн, на един хостинг акаунт. По този начин на потребителя не се налага да закупува отделен хостинг акаунт, а може да разположи един или няколко допълнителни уеб сайта с различни имена на домейни на своя съществуващ акаунт. Всички сайтове разположени като Add-On споделят параметрите на плана (дисково пространство, трафик и т.н.) заедно с основния домейн/сайт на акаунта. Прочети още

TLD (Top Level Domain) – Домейн от първо ниво

TLD заемат най-високото ниво в йерархията на домейните в системата на DNS. Броят на тези домейни е крайно ограничен и решението за създаване на нов такъв се взема от ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers). Съществуват два вида домейни от първо ниво – общи(.com, .org) и национални(.bg, .us). Всички останали имена на домейни, са производни (под домейни) на TLD и се наричат домейни от второ ниво (Second Level Domain).

Повече за избора на име на домейн:

Имената на домейни не трябва да бъдат разглеждани само от гледната точка – буквена алтернатива при изписването на даден IP адрес. Освен тази роля, името на домейна играе и редица други важни роли - представя субекта, регистрирал домейна, дава повече информация за неговата дейност, съдържа името или част от името на субекта или организацията, използва се като обект на търговия и т.н.

За съжаление в днешно време все по-трудно човек би могъл да регистрира желаното от него име поради факта, че то най-вероятно вече е регистрирано. Абсолютно всички по-често срещани словосъчетания в английския език, думи с два, три и дори четири знака (при TLD .com) са вече регистрирани. Има редица организации, за които търговията с имена на домейни се е превърнала в доста печеливш бизнес. Чрез регистрация на "апетитни" имена на домейни и тяхната препродажба те успяват да натрупат доста добри състояния. Понякога се случва цена на домейн да достигне стотици хиляди долара, а в единични случай надхвърля няколко милиона. Предимството на България в това отношение е писането на български език с латински букви. Така наглед абсолютно безсмислени за англоговорящите народи словосъчетания, изписани с букви на латиница са си съвсем значими понятия в българския език.(пример: "znanieto.com" или "NaturalnaHrana.com", "HranitelniStoki.com") . За да регистрира същите имена на английски език, желаещият да ги притежава ще трябва да заплати няколко десетки хиляди долара.

Ето защо при избора на име на домейн, лицето решило да регистрира такъв, трябва да подходи много внимателно. Едно от най-важните условия е името да бъде лесно за запомняне и изписване, благозвучно, лесно за произнасяне и по възможност по-кратко. Принципите при избор на име на домейн са сходни с ръководните принципи при избор на име на търговска марка. В динамично развиващия се свят на Интернет, името и визията на вашият сайт започват да играят все по-важна роля върху възприятията на околните. Съществено при регистрацията на дадено име на домейн е да се извърши проверка за сходните имена на домейни с различните окончания (.com, .org, .net и т.н). Когато става въпрос за персонален уеб сайт, то това не е толкова важно, но когато става въпрос за бизнес е от съществено значение. Да разгледаме следната ситуация: Вашият уеб сайт е разположен под име "mybiznes.com". В същото време вашият пряк конкурент разполага своя уеб сайт под името "mybiznes.net", а също така регистрира и "mybiznes.org", "mybiznes.info", "mybiznes.biz" и т.н. Въпреки, че .com e най-разпространения TLD (Top Level Domain) то има голяма вероятност, клиент, който търси вашия уеб сайт, да попадне на чужд, в ръцете на конкуренцията, или пък Вашата организация да извлече негативи заради някой друг сайт. Именно за това фирмите, които държат на своето достойно представяне в Интернет, регистрират по няколко домейна с едно и също име(обикновено най-разпространените .com,.net, .org) и ги насочват към своя сайт. По-този начин, с каквото и име на TLD да въведе потребителя, се зарежда вашият сайт (пример: www.microsoft.com). Прочети още

DNS - Domain Name System

Система, чрез която имената на домейни в Интернет се транслират в IP (Internet protocol) адреси. Създадена е с цел да се улесни потребителя при запомнянето и въвеждането на имената. Много по-лесно е да се изпише и запомни примерно "www.superhosting.bg" вместо "91.196.125.21". След като потребител регистрира дадено име, примерно "moeto-ime.com", то се записва в специален DNS регистър. Името трябва да се асоциира с IP адреса на сървъра, където се хоства сайта отговарящ на това име. Така, когато потребител въведе даденото име в своя браузър, се зарежда сайтът асоцииран с това име. Прочети още

Subdomain - Субдомейн

Субдомейн (subdomain) е част от име на домейн, но стои на по-ниско ниво в йерархията на имената на домейните. Всяко име на домейн може да бъде наследено от неограничен брой субдомейни, които са производни от него. Името на всеки субдомейн се поставя преди името на домейна и се разделя с точка (".")
Пример:

Име на домейн: вашето_име.com

Субдомейни:
office.вашето_име.com
marketing.вашето_име.com store.вашето_име.com и т.н.
Прочети още

IP Aдрес

Уникален 32 битов номер, който се използва от компютрите при техните обръщения един към друг в локална мрежа или Интернет (подобно на телефонните номера). IP адрес - "64.139.27.165". Чрез тези IP адреси компютрите обменят информация помежду си. Прочети още

E-mail Box - Пощенска кутия

Пощенските кутии са мястото, където се доставя входящата електронна поща. Те заемат, част от дисковото пространство предоставено на потребителя според условията на конкретния хостинг план. Броят на пощенските кутии, които потребителят може да създаде е лимитиран от условията на конкретния хостинг план. Дисковото пространство за всяка пощенска кутия е неограничено в рамките на общото дисково пространство. Прочети още

Account - Акаунт

Терминът идва от английски език("account" - сметка, отчет). Макар, че по често се използва в областта на банковите операции думата "акаунт" се среща и в нашата терминология. Когато потребител поръча някой от абонаментните планове, му се разкрива (отваря) акаунт. Потребителският "акаунт" представлява отделна директория на хостинг сървъра, до която имат достъп само оторизирани потребители. Чрез потребителско име и парола потребителят влиза в своя "акаунт" и от там осъществява мениджмънт (отваряне на пощенски кутии, субдомейни, обновяване на сайта, ) и мониторинг(заето дисково пространство, изразходван трафик, брой посещения на сайта и т.н) на предоставените ресурси. Прочети още

Дисково пространство (MB)

Дисково пространство е пространството от твърдия диск (HDD) на сървъра, което е предоставено на потребителя според условията на конкретния хостинг план. На дисковото пространство се разполагат файловете от сайта на потребителя, пощенските кутии и т.н.

Трафик (GB)

Трафик е количеството данни, преминало от / към предоставеното ви дисково пространство на сървъра. Трафик се реализира, когато потребител преглежда Вашия сайт, получавате и изпращате поща, качвате файлове на сървъра и т.н. Прочети още

POP3 - Post Office Protocol 3

Протокол, който e-mail софтуера на клиента използва, за да получи пощата от mail сървъра. POP3 се поддържа от всички съвременни мейл клиенти като Outlook Express, Outlook, Eudora, Mozilla Thunderbird и т.н. POP3 е протокол за получаване на поща, при който писмата се съхраняват при клиента. Прочети още

IMAP - Internet Message Access Protocol

IMAP e един доста по-нов и по-добър протокол в сравнение с POP3. Предимствата са, че получените писма не е необходимо да се изтеглят от клиентската програма на потребителя, но могат да бъдат четени и управлявани директно на mail сървъра.

SMTP - Simple Mail Transfer Protocol

SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) е TCP/IP протокол, който се използва за изпращане на електронна поща. SMTP се поддържа от всички съвременни мейл клиенти като Outlook Express, Outlook, Eudora, Mozilla Thunderbird и т.н. За изпращането на имейли чрез SMTP сървър се ползва порт 25. В днешно време повечето SMTP сървъри изискват аутентикация (SMTP Authentication) - валидно потребителско име и парола, които да бъдат въведени при изпращането на електронни съобщения.

FTP - File Transfer Protocol

Протокол от тип клиент-сървър предоставящ възможност за обмяна на файлове между различни компютърни системи. FTP използва TCP (Transmission Control Protocol) за осъществяване на комуникацията. FTP клиентски програми са FileZilla, CuteFTP и др. Прочети още