23

яну

2012

Класирам се добре в търсачки, но нямам трафик към сайта.

В тази статия ще разгледаме ситуацията, в която се класирате добре в търсещите машини (по-точно в Google), но поради някаква причина не получавате достатъчно трафик.

Общо взето има 3 групи причини, поради които може да се класирате добре и да не получавате достатъчно трафик:

  1. Само привидно се класирате добре, а на практика това не е така
  2. Неподходящи ключови думи
  3. Потребителите избягват вашата страница и не цъкват на този резултат

Прочете за страниците в уеб сайта си: http://www.webdesign-optimization.org/website-pages.php

Сега ще разгледаме на бързо тези три причини.

Реално не се класирате

Доста е вероятно Google да ви показва персонализирани резултати. Това означава, че вие се виждате на добра позиция, но останалите хора не ви виждат там. Гугъл e видял че често влизате във вашия сайт и за това ви го показва по-напред в резултатите.

За да премахнете персонализираните резултати и да видите реалното класиране, можете да направите следните неща:

  • Ако сте влезли в своя Google профил – излезте;
  • Добавете &pws=0 в края на URL-а на страницата с резултатите в Google
  • Използвайте друг браузър
  • Използвайте програма за проверка на класирането, може да се даде пример с този добър продукт – CuteRank

Освен персонализирани резултати, може да виждате и локализирани резултати. Това са резултати на базата на вашето местоположение. При търсене от ляво в менюто можете да настроите в кой град се намирате и така да накарате Google да ви покаже резултати от този град.

Друга възможност е вашия резултат да е избутан от разни гугълски екстри и допълнителни резултати, като например Google Новини, Google Реклами, локални резултати и други. Google постепенно въвежда нови и нови екстри, които добавя в резултатната страница и така при някои търсения, реалните органични резултати остават доста назад.

Неподходящи ключови думи

Дори и да се класирате на първо място за вашите ключови думи, ако никой не ги търси – то реално няма полза. Това може да обяснява защо нямате трафик. Винаги трябва да проучвате избраните от вас ключови думи. Използвайте инструменти като Google Keyword Tool.

Освен това ключовите ви думи, може да не описват правилно вашата страница и за това хората да не ви посещават. Сигурни ли сте че хората, търсещи тези думи искат това, което вие предлагате?

Ниска кликаемост (ниско CTR)

Ако реално се класирате добре и сте избрали правилните ключови думи (добре описващи вашия уеб сайт и с много търсения) и все още имате необикновено нисък трафик – това може да се дължи на ниската кликаемост на вашия резултат. Това може да се дължи на много неща. Примерно лошо описание или заглавие или пък ако точно до вашия резултат има резултат, на който пише че вашата фирма е измама. За да проучите този въпрос, просто направете едно търсене и прегледайте как потребителите виждат нещата и защо не биха цъкнали на вашата страница. Също ако сте регистрирани в Google Webmaster Tools, там можете да видите каква е кликаемостта (CTR) ви при отделните ключови думи.

  1. jasmin at 29 юни 2012 - 15:40 says:
    Вярно е че ниския ctr може да е в следствие на неадекватно мета описание, но това не важи при търсене по фраза състояща се от две или повече думи. Това е така понеже тогава гугъл сам определя как да изглежда показания в страницата с резултати абзац.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>